Dodávce nebo zásilce musí předcházet včasná, jasná a čitelná objednávka, která uvádí přesné množství, druh, jakost a požadovanou dodací lhůtu objednaných rostlin. Tím se vyhneme průtahům při eventuálních reklamacích, které je nutno podat do 3 dnů po obdržení zásilky. Přejímku provedeme porovnáním potvrzené objednávky s dodacím listem, popřípadě fakturou dodaného zboží. Tuto práci si ulehčíme, když budeme při větších dodávkách skládat rostliny přehledně po pěti, deseti popřípadě více kusech. Při skládání z dopravního prostředku a několikerým překládáním zboží trpí.
Pokud se jedná o zásilky poštou nebo po železnici, bezodkladně je vybalíme, nenastalo-li během dopravy mrazivé počasí. V tom případě uložíme zásilku nejdříve do mrazuprosté, ne však do vytápěné místnosti, a vybalíme ji, až roztaje. Předejdeme tím mrazovým škodám na kořenech, letorostech, popřípadě na listech. Oschlý materiál při dopravě po přejímce navlhčíme a prostokořenné listnáče uložíme buď krátkodobě do uzavřené místnosti, nebo je přikryjeme rohožemi, pytlovinou, vlhkou slámou, listím, popřípadě fólií. Můžeme je též bezodkladně nastojato založit do předem vyhloubených rýh nebo šikmo zarývat do brázd.
V klimatizovaných skladech může výsadbový materiál přezimovat s prostými kořeny. Rostliny se zemním balem mohou zůstat ležet venku déle (ne však přes zimu), seřazené těsně vedle sebe až do doby výsadby, přičemž je musíme čas od času pokropit a pečlivě sledovat, aby kořenové baly nepřeschly. Zejména u rostlin s rašelinovým balem by to bylo velmi nebezpečné. Nestihneme-li výsadbu do zimy, musíme i balové zboží založit nebo alespoň prosypat rašelinou natolik, aby baly nepromrzly. Při zakládání i ukládání dbáme, aby všechno bylo řádně popsáno na jmenovkách.